Какие штрафы и санкции предусмотрены для нарушителей на выборах?

Иллюстрация http://z-city.com.ua/

Накануне выборов начнет действовать более жосткое криминальное законодательство о нарушении избирательных прав граждан. В чем именно усилена ответственность нарушителей, и во сколько обойдется преступление закона – узнавал Prostobank.ua

Денис Іщук, юрист ЮФ «Величко Філь »

19 жовтня 2014 року Президент України підписав Закон «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення виборчих прав громадян».

Одним із ключових нововведень закону є запровадження кримінальної відповідальності для виборців. Одержання неправомірної вигоди, прийняття пропозиції або надання обіцянки щодо відмови від участі в голосуванні, голосування на виборчій дільниці більше одного разу, голосування за певного кандидата або відмова від такого голосування та інші дії визначені ч.1 ст. 160 Кримінального кодексу вважатимуться злочином.

Виборця каратимуть штрафом у розмірі від 1 700 до 5 100 грн. або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

Звісно, кримінальну відповідальність за наведеною статтею нестимуть й ті хто знаходиться по іншу сторону правопорушення, а саме – особи які пропонують, обіцяють або підкуповують виборців. Однак відповідальність таких осіб є жорсткішою, адже санкція за такий злочин передбачає обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.

Цікаво, що неправомірною вигодою в розумінні наведеної статті вважатимуться не тільки кошти, а й майно, переваги, пільги, послуги або нематеріальні активи, вартість яких станом на 2014 рік перевищує 36,54 грн.

Окрім прийняття пропозиції або обіцянки голосування на виборчій дільниці більше одного разу, виборець нестиме кримінальну відповідальність й за сам факт неоднократного голосування.

Незаконне використання виборчого бюлетеня, його отримання виборцем, який не мав на те права, каратиметься штрафом у розмірі від 1 700 до 5 100 грн. або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.

Закон також посилює покарання за вчинення ряду інших злочинів проти виборчих прав громадян. Покарання за перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого виборчого права, перешкоджання діяльності іншого суб'єкта виборчого процесу, члена виборчої комісії або офіційного спостерігача, поєднані з підкупом, обманом або примушуванням більше не каратимуться штрафом.

Такий злочин класифікуватиметься як злочин середньої тяжкості та каратиметься обмеженням або позбавленням волі на строк до трьох років.

В свою чергу через підвищення санкцій, низка злочинів середньої тяжкості тепер класифікуватимуться як тяжкі. Зокрема, втручання посадової особи з метою вплинути на рішення виборчої комісії чи комісії з референдуму, підробка або незаконне виготовлення, використання або зберігання незаконно виготовлених чи підроблених виборчих документів, викрадення чи приховування виборчої скриньки з бюлетенями або протоколу про підрахунок голосів виборців тепер каратимуться щонайменше позбавленням волі на строк від трьох років.

Як визначено нормативним актом, закон набуде чинності на наступний день після офіційного опублікування.

Статистика закінчених кримінальних проваджень у сфері порушення виборчих прав громадян, які в подальшому були передані до суду є невтішною. В світі відомої у нашій країні практики роздачі різних продуктових наборів, такий стан речей щонайменше дивує. Тому на перший план у вирішенні проблеми чесних виборів в Україні виходить саме ефективність та законність діяльності правоохоронних органів. Запропоновані законом підвищення санкцій, зміна формальних підстав для притягнення осіб до кримінальної відповідальності, деталізація складів злочинів у прийнятому законі, докорінно ситуації не змінить. Натомість запровадження відповідальності виборців дає підстави на виховання в останніх юридичної культури у реалізації виборчих прав.

Загалом же відповідальність виборців за порушення виборчих прав передбачена в законодавстві багатьох європейських країн. Тому запровадження такої міжнародної практики в національне законодавство, по-перше, відповідає європейському курсу нашої країни, а по-друге, може стати кроком на зустріч вирішенню проблеми чесних виборів.

Комментарии

Вы можете оставить первый комментарий к этой публикации.

X

Причина вмешательства модератора

Описание нарушения в свободной форме
X

Пожаловаться модератору

Введите причину, которая побудила вас обратиться к модератору

Ошибка?

Подождите, идет обновление ...

Все поля обязательны к заполнению:
Поле для комментария обязательно должно быть заполнено, если речь идет о числах и других данных, например, тарифах. В противном случае данные проверяться не будут.

Уважаемые посетители!

На сайте размещена информация об услугах банков Украины.

Для получения актуальной информации об услугах банков России перейдите на сайт Bankchart.ru

Спасибо, что читаете наши сайты!